Labels

Saturday 7 September 2013

Pizza express, Pavlova and Ikea's Swedish Meatballs

The day after Daneen's birthday party....bila bangun pagi.. memang sengal tulang.... terus malas rasa nak bangun. Itu pun majlis family ajer.... banyak layan diri masing-masing.... patut tak de lah penat sangat... aiseyyy ... dah tua agaknya.

Tapi mulut- mulut kecil, yang punya tenaga luarbiasa...mana kenal erti penat...  bangun pagi terus perut minta diisi ... nasib baik wraps masih berbelen dalam freezer...jom buat pizza express. 



Bentangkan atas tray ... terus letak tomato based, saya pakai sos spaghetti kimball.

Hiris sosej nipis-nipis, letak atas sos kimball, cherry tomato, then squeeze cili sos kat atas.



Last sekali tabur mozzarella cheese.... kalo rasa kurang... belasah letak slice cheese tambah.... bagi cukup segala lemak.... hehe.



Dah masak pun... crunchy and tasty.... mudah, cepat dan sedap. Sukalah si mulut-mulut kecil....pepagi dah makan pizza.

Then malam pula kena buat pavlova pasal dah janji nak bawa opis... ala department saya nak buat jamuan raya... nak jamu satu opis... maknanya lebih kurang 200 orang kat HQ tu...memasing kami bawa potluck selain main menu yang ditempah.




Fuhh punye banyak dessert... can you spot my pavlova?  Saya buat 2 biji... ada yang tak percaya saya buat sendiri... huhu... tak pe lah I take that as compliment.  This time saya buat the crunchy type... maknanya saya kurangkan vinegar and nak jadi cerita vanilla kehabisan so saya taruk blueberry emalco utk ganti... tak tahulah orang perasan ke tidak... tapi saya rasa ianya lebih sedap dari letak vanilla. 



This is a photo of me and my team, bercamwhoring sambil beraya...I'm the eldest in the team.... so saya dera semua panggil saya mummy... jadi bila orang dengar nanti mereka sure cakap... mudanya mak dia ,macam adik beradik... kakahkah.

And last but not least cerita pasal meatballs, masa bulan puasa Mr H and me nak makan meatballs ni... giler penuh Ikea... at last kami give up....buka puasa kat tempat lain.... jadi now kami pegi lagi...pun penuh juga ... huhu...tapi tak lah seteruk bulan puasa... intai punya intai... adalah tempat untuk kami berdua... tapi bila dah duduk dan makan... meatballs tu pun dah sejuk... kurang sikit nikmatnya.



Hermmm patutlah ramai sentiasa kat sini... ade ajer promosinya... kejap ajer stock habis... dan ada pulak barang baru... herm haru...mau tak tersangkut!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...