Monday, 24 November 2014

Hujan ohh hujan...the cloud and the clutter


Tik tak...tik tak bunyi hujan...
Saya suka hujan...
Sejuk....cozy...malas ...dan lapar
Bila hujan tak berenti macam ni....teringat kampung...
Teringat ubi rebus...
Teringat ibu ayah...


Ubi yang rebus di bandar...sedap tapi kurang nikmat...mungkin sebab bukan air tangan ibu.

Bila hujan malas nak kemana-mana
Tapi bukan bermakna kita berlingkar aja dalam selimut.
 
Kita kemas rumah mana yang termampu...kata banyak clutter...tapi masa yang tak ada...so alang-alang tak ke mana, kemas lah sikit-sikit.
 

Ada tenant keluar rumah...tak clearkan bilik, banyak majalah ....papa tak tahu nak buang kat mana dua kotak besar...bawa balik rumah...bolehlah kita baca-baca. 


Dalam trolley penuh majalah... Setiap meja pun mama taruk...hehe... banyak sangat. Petang minggu...hujan begini...boleh lepak baca majalah free sambil hirup kopi O.

52 ways to organize your home....hermmm mama dah baca dah...dah beli pun bekas macam yang disaran...


Tapi Bibik longgok bekas tu atas almari... Ikutkan nak marah, tapi tak nak bawa awan mendung dalam rumah... lagi pun bibik manalah reti...mama pulak nak buat dok nanti- nanti...


Pelan-pelanlah kita susun...seminggu satu projek pun jadilah. Ini projek minggu lepas.


Ini projek 2 minggu lepas. Projek tampal wall paper dan rerama.Biar sedikit asal buat... mama tak terkejar nak buat semua...dari isnin sampai jumaat dah penat, hari minggu naklah juga rehat.
 
Hari Sabtu lepas memang ada adegan kejar mengejar....
 

Dari malam  hari Jumaat...ke Sekolah KAFA Ayra... Gambar pun blur sama macam otak mama...maklum dah pukul 1O malam...ambil gambar sambil menguap... 
 
 
Daneen graduation day keesokkannya serentak dengan function sekolah kakaknya.
 

Mama dah missed Ayra punya show...
 
 
Nasib baik sempat tengok Kak Dhia nasyid...
 
 
Tahun depan Kak Dhia dah form 1...nampaknya Ayra tiup recoder  sesorang lah
 
 
Daneen pula nak naik darjah satu....ini masa ujian saringan kedudukan kelas...cikgu bagi briefing...dia cakap ...kena saring sebab ada murid yang masih tak boleh eja nama sendiri...terus Daneen check name tag kat tudung...so mama tak risau sangat...mama rasa Daneen will be fine.
 
 
Yang mama risau si Aiz...dah 5 tahun tapi bising cakap tak nak sekolah...haihh...minta Allah permudahkanlah.
 

3 comments:

  1. Lovely children. Best dikurniakan Allah anak yg ramai...meriah!!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...