Labels

Saturday 2 March 2013

A Famosa Villa D'Faro Lot 830 @ Melaka

Saya direkomen bercuti disini oleh seorang teman.... asalnya memang saya dapat lot 880 yang sama dengan beliau tetapi telah ditukar pula lotnya dengan lot 965 yang kononnya mempunyai fasiliti yang sama. Sehingga sesampainya disana,saya mendapat lot 830. Tiada gambar yang membantu kami membuat tinjauan.... tambahan lot bertukar-tukar.


Saya tidak begitu pandai nak menggambarkan keadaan lot ini, tapi uols boleh baca disini untuk description yang bertepatan dengan apa yang saya rasa http://vlorabellediary.blogspot.com/2012/06/melaka.html. Di sini saya cuma letakkan beberapa gambar yang membolehkan anda membuat penilaian kerana setiap orang berbeza-beza citarasa..








Saya menyewa dengan kadar RM500 semalam, bilik ada 4, bathrooms 2, tiada astro, no rice cooker, kalau bawa serbuk kopi...tiada penapis, ada kuali, pinggan mangkuk sudu garfu sekadarnya, spatula, pisau ada satu, chopping board ada...... jadi sekiranya anda ada aktiviti memasak.. boleh plan apa yang nak bawa atau tidak.. pastikan bawa sabun basuh pinggan sendiri ye. Toiletries dan tuala tidak disediakan. BBQ pit tak de, bila saya requested since the owner said ada, the caretaker said I need to pay RM100, but I refused since "kata facilities sama"...then I dapat this one...


sama macam tak dapat kalau cam ni...
So a series of phone calls were made before we finally  settled down and enjoyed our weekend break...

Nota kaki :
If you want to go to Afamosa and stay ... stay at villa 784 D'Faro

22 comments:

  1. Salam,leh tau nama owner villa ni tak?harap-harap x kena bad experience mcm ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam ladydaisy,

      saya minta maaf sebab rasa tak sampai hati pulak nak bgi info owner... itulah kelemahan saya...takut business org rosak... owner ni tadak website, dia direkemen oleh kawan, iklan ada juga kat Mudah... tapi kalau kebetulan nak pegi afamosa dan terrr deal dgn org ni,cume make sure dapat lot 880, lot itu okay... jgn terlampau baik hati bagi org tukar-tukar lot macam saya...kalau tak dapat lot 880 tu... cancel aje. Sorry ye.

      Delete
  2. Ila...actually i dah terbooked villa tu. Then bila baca post you,baru i sedar yg we deal with the same broker. Same situation happened to me,sepatutnya dpt vila yg bole fits 12 pax bedding,tp ditukar kpd 8. So i request tukar villa lain smpi villa ke 3 baru i puas hati dpt yg bersih even bedding x cukup.

    Serik deal dgn dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hemmm kita sudaaa terkena... harap orang lain tak terkena macam kita.

      Delete
    2. blh x bgtau saya sape broker tue..risau la..nk book utk family gathering..tapi takut dapat rumah yg x ok..please sis ila inform me..email me -- jum2kin@gmail.com ..saya harap sangat sis dapat inform..please..tq..Allah sahaja yg dapat balas jasa baik sis...

      Delete
  3. Salam, yg ni agen safa@yahoo tu ke?sy baru nk booking..tgh survey..dia bg lot no 802..

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam,

      maaf , saya x pasti kalo they have created a new contact addr but memang saya tidak melalui agen safa tersebut. Saya dealt tru mudah.

      Delete
    2. Salam,

      Kalau kat Mudah kira cam gamble jer lah dapat bunglow camne... tak semestinya tak bagus... hope you guys will have a good break... focus pada tujuan bercutilah kot nyer... saya terbaca kat SudipVsSenduk tentang Desa Kaloi Farmhouse di Ulu Yam yang nampak jauh lagi best dari Afamosa... mungkin boleh consider...

      Delete
    3. salam sue,

      so far camne dgn agen safa 1, lot 802 ok ke?

      Delete
  4. Hello, I'm one of the owner at Afamosa, Dfaro, rasa sedih hati dengar comment yg x bagus. May be you all can log in to my website at www.facebook.com/afamosa.dfaro.villa and after that kindly provide some info and comment about my unit or can call me at 012-238 3298. FYI : I just do up my unit on Christmas last year and starting to rent now.

    ReplyDelete
  5. Hi, just to update a big, I hv just put in microwave oven, gas stove and gas yesterday.

    ReplyDelete
  6. Hai sis Ila,

    huhuhu..u pun kene ke? tp tgk pic u macam ok je lagi, saya mmg menysal sungguh tak amik pic dapur saya tu ngan carpet as i mention banyak rambut sape ntah, ngan lantai berminyak, toilet hitam............... saya masih baru dalam dunia blog ni, time tu jahil lagi..skang mmg ape2 saya akan share dia blog supaya dapat info berguna......... tp tak semua yg kotor kan.. ade rumah lain yg bgus bersih.. saya juga bukan nk menjatuhkan business org lain terutamanya business bangsa sendiri tp dengan cara mcm tu tak adil kan? tq ye u share jugak pengalaman u, sampai skrng saya malu ngan staff my mom yg bile nk organize family day...diaorg akan perli, JANGAN DAPAT CAM DULU DAH LAH........................ hurmm itulah kesannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesianya Zara... but your mum's staff pun tak patut lah perli-perli...bukan kehendak kita jadi cam tu...bukan senang nak organise events tau... nanti len kali minta budget lebih bagi zara pi survey dulu...kannn...

      Delete
  7. hi bole bg page mudah or contact person owner ni x..tkut terkena jgk huhuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak maaflah dik... hp akak rosak... terus hilang contact semua.

      Delete
  8. Hi, boleh visit villa 827 di A Famosa Resort :) 5* villa

    www.villafamosaresort.com

    ReplyDelete
  9. terima kasih atas infonya sgt membantu.saya sekeluarga ambil yg haq sahaja.Dulu,kini dan selamanya.

    ReplyDelete
  10. terima kasih atas infonya..sgt membantu.saya sekeluarga ambil yg haq sahaja,dulu kini dan selamanya

    ReplyDelete
  11. Ini cerita lama. 2013. Sekarang ramai dah upgrade Villa mereka jadi cantik dan bersih. Sila lihat di FB dan IG NIRZAB2001. Nak sewa boleh whatsapp 011 21007380 direct owner.

    ReplyDelete
  12. saya dah book lot 1321 villa d'amour utk next week. OK ke villa ni? takut gak nanti terkena..huhu..thanks

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...