Friday, 13 January 2017

Oreo M&M Cookie Bars

 

Assalamualaikum ๐Ÿ˜Š

Kalau anak-anak minta buatkan cookies dan omaknya malasnya ya ampunn...
Tak payah pening-pening...kita buatlah cookie Bars....
Sebab tak payah nak gentel-gentel atau buat satu-satu... kita humban jer semua dalam bekas.
Effect kat budak-budak ?... jangan bimbang...mereka still bahagia๐Ÿ˜œ.


Tok sah citer banyak... jom tengok bahan-bahannya.
 


Oreo m&m Cookie Bars

125 gm butter
1 cup sugar ( jangan penuh sangat...kurang manis elok untuk kesihatan ๐Ÿ˜…)
2 cups flour
1 egg
1 tspn vanilla
1/2  tspn baking soda
1/2 tspn salt
1 cup semi sweet choc chips
1 packet of peanut butter oreo.
sedikit m&m untuk hiasan.
 

 
Caranya pun senang..macam biasa, putar butter dan gula, masuk telur, esen vanilla, tepung, choc chips dan oreo yang telah dihancurkan.
 

Dah settle adunan ... masukkan ke baking tray yang size sebegitu ( adehh.. tak ingat ukuran loyang..๐Ÿ˜…). Untuk kesan lebih menarik, taburkan m&m, choc chip dan cream oreo ( sebab peanut butter oreo semua dah masuk jadi doh).Lepas tu bakarlah sampai semerbak baunya.

 

Bila bau dah menusuk ke lubang hidung... anak-anak akan berlari-larian masuk dapur ๐Ÿ˜†. Masa tu ... penat omak pun hilang...terasa bahagia menusuk kalbu...hahaha.
 

Masa cookie tu panas dan masih lembut... kita potong jadikan bars...belum habis potong semua.. dah ada yang masuk mulut.
 

Selebih yang belum masuk mulut tu...cepat-cepat simpan di dalam bekas ...untung-untung boleh makan esok dan esok dan esok.
 
Selamat berhari minggu dan beristirehat. Senyum-senyum selalu ๐Ÿ˜Š. 



2 comments:

  1. emak yang baik



    sudipVSsenduk.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penghormatan tertinggi ... terharu kita ๐Ÿ˜ญ

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...