Labels

Monday 12 November 2012

Nak bawa ke tak nak bawa...?

Satu kebiasaan di hari minggu... saya dan Mr H akan keluar shopping barang dapur...sometimes its fun to do the groceries... sometimes we wish we can avoid and do other interesting activities....

Normally we spend 2 hours at the hypermarket... itu kalau yang biasa pergi... dah tahu mana letak barang... kalau gatal nak test/tukar angin kat hypermarket yang tak biasa... jawabnya lagi lama masa nak complete the shopping.... almaklum kami shopping banyak ... sebab ramai kannn... and selalu kononnya shopping stock for 2 weeks so that kami tak perlu buat groceries the next week.... tapi selalunya almost every week juga kami bertamu dihypermarket tu. Can you imagine... 2 hours tu kami split tau... Mr H pergi beli barang basah... lauk pauk yang smelly smelly tu... saya pula kat bahagian kering... yang kadang-kadang ade kain baju tu... hehehe pandai tak saya?

Selalunya part yang paling susah adalah masa nak keluar rumah... bila si kecik juga nak ikut..Mr H selalu against me kalau saya kedip-kedip mata nak bawa budak tu... yelah kita kan working mum... dah lah weekdays tinggal mereka pergi kerja... weekend pun kena tinggal juga... sedih tau jiwa mak budak...

Satu hari, agaknya kuat sangat saya kedip-kedip mata... Mr H agreed to bring this boy with us...

Seronok saya tolak troli with my boy in it.... but only for 15 minutes... then he started...

nak... nak...@#@##!!
 
Tunjuk nak itu... nak ini.....

Bila tak beli.... dia pun start...

alololo....
menangis... hayayo.... lepas tu meraung.... mak budak cuba rescue... bagi cokelat bagai... makan dulu... bayar belum... huhuhu..... Mr H pun start jeling- jeling.... saya tak boleh nak kedip mata dah...

Jom baliklah....
Bersusah-susah kami penuhkan troli tu... penuh jugalah kan...

Jadi untuk saya ... lebih baiklah tak bawa...kerana

1. 2 jam... dah jadi 3 jam
2. Saya membeli barang yang bukan dalam list
3. Kesian mak bapak lain yang terganggu dengan raungan budak kecik tu.
4. mendapat jelingan Mr H yang bermaksud ... " I've told you"...





 
 
 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...