Friday, 4 April 2014

Bunga Tisu

 
 
Jom buat bunga tisu di rumah tok ma
 
 
Tok ma memang suka menghias rumah...
 
 
Walaupun nak bagi anak cucu makan ... tok ma siap letak tisu atas pinggan
mama pun bagi idea tisu tu boleh buat bunga
terus kena buat bunga lah pulop... hehehe.. sape suruh
 
 
Nasib baik ada ramai askar...
mohlah mama ajar korang buat bunga
senang jer.. bebudak pun boleh buat nih
 
 
caranya lipat tisu tu macam kipas... kalo nak banyak kelopak... lipat banyak lapisan sikit... satu helai tisu ni boleh buat beberapa kuntum... bergantung nak size besar mana kann..
 
Ikat tengah bunga dengan dawai dan gunting hujung tisu bulat.. lepas tu bukalah helaian tisu tu sesatu untuk jadikan kelopak...
 
 
Dah siap ... cukuplah ni tok ma ye...
apa??... buat banyak lagi?
huhuhu...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...