Monday, 7 December 2015

Restoran Pulut Ikan Bakar di Tok Bali

Assalamualaikum
Apa khabar semua?
Alhamdulillah kami semua sihat...selsema batuk, sakit urat sana sini tu biasalah... semoga Allah jauhi kita semua dari penyakit-penyakit kronik...zahir dan batin...
Cuti sekolah pegi mana?


Kami singgah Bentung..nak makan nasi kerabu sedap otw balik kampung..
tapi nasi kerabu tu dah tak ada... ada nasi kerabu lain...sedap juga tapi yang dulu lagi sedap...


 
 
tapi kena tapau juga KFC sebelah...huhu
breakfast kepci kat warung nasi kerabu.
 
 
 
 
Jarang lalu kut sini...biasa ambil LPT.
sampai kat sini...si Aiz excited jerit-jerit...
look look...mama...I can see mountains
and there are caves too...
iyolah nak...inilah Gua Musang... :-)
Selalu kalo lalu kut sini sebab nak cepat...
 jimat 2 jam dari LPT..tapi jalan pusing-pusing sikit...
budak-budak kadang-kadang pening lar lalu kut ni.
 
 
 
 
Nak cepat sebab Tok Ki warded due to dengue :-(
Walau tengah sakit... masih boleh senyum bila nampak cucu..
senyuman itu sikit sebanyak buat kita rasa lega...
 
 
 
 
Malam pertama di kampung...kita dinner di sini...
malas nak perasap dapur tok ma..huhu
 
 
 
 
menu istimewa pulut yang lemak wangi dimakan dengan kelapa muda parut bersama ikan bakar dan sambal kicap...
Allah...meleleh air liur bila describe...
 
 
  
 
 
menu ni pun sedap juga...


 
 

Banyak pilihan kat sini tapi penangan pulut bakar tu yang menyebabkan kita masih lagi ke sini...malam kedua...dan malam ketiga...
malam keempat dah malu nak tunjuk muka..huhu
Kalau ke Kelantan jangan lupa...cari restoran ni tau!

4 comments:

  1. Moga tok ki cepat sembuh...sup ketam tambah pucuk betik bagus utk denggi...memang la tengok pulut kelapa dgn ikan tu tak perasan ailio menitik...sedapppnyeeee

    ReplyDelete
  2. lada solok mana?

    ila.. ko malu nak makan situ hari2 tapi tuan kedai tu suka ko tak tau...

    ReplyDelete
  3. Tok Bali dekat dah ngan rumah mak ambo tapi acu kak spesifikkan lagi lokasi tu di mana. tq :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...