Thursday, 26 November 2015

Swedish Mocha Cake for Mr H

 

Assalamualaikum...
 
Mr H's birthday...
hermm...
I cracked my mind planning this and that for his special day...
end up, we just celebrated it at home with a homemade cake...
hahaha jimat duit mak...bolehlah spend lebih sikit for the present.
 
 
 
 
it was still special because I made the birthday cake on my own!
it looked delicious and tasted delicious too.
 
 
 
 
So I just wanna share the recipe with uols here.
 
 

 
Kek ni mudah jer nak buat..so boleh buat dengan anak-anak sekali.
Aiz tolong mama sukat tepung...habislah tumpah-tumpah.
 
 
 
 
Nasib baik mama tak marah...sebab mama sukat coffee pun tumpah-tumpah jugak...kuangkuangkuang.
 
Swedish Mocha Cake
 
125g butter
1/2 cup (50g) cocoa powder
2tsp coffee
13/4 cup (300g) sugar
1 cup (150g) plain flour
3 eggs
 
bahan-bahan dia pun senang dan tak banyak...I like!
 
 
 
 
cara-caranya...cairkan butter
 
 
 
 
lepas tu campak jer bahan selebihnya...tuang dalam loyang dan bakar selama 30-40minit...
senang kan...
saya masuk telur last...takut masuk awal-awal...jadi scamble egg pulak hihihi.
 
 
 
 
sepatutnya kek ni kat luar keras dan dalam dia gooey... tapi saya terover bake...huhu...sibuk tiup belon...eh tipu...sibuk kerah anak tiup belon... :-)
 
 
 
 
Tapi the leftover cake tu jadi lagi sedap keesokkannya...dia jadi lagi moist gitu... ker sebab dah sikit...tetiba rasa lagi sedap?
 
 
 
 
Managed to cook a simple pasta for the  afternoon tea birthday party...
 
 
 
 
Happy Birthday dear Mr H.. you know I love you so much... May Allah bless you and our relationship always...
 
 
 
 
 
 





















 

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...