Labels

Thursday 20 September 2012

Nasi Ayam Recycle

Last sunday was the last day for Syawal... last open house... we had 3 invitations ... wow just nice ... one for breakfast... one for lunch and one for dinner...yahoo bibik boleh cuti masaklah...

But manalah kita tahu... house no 1 menu was nasi dagang... house no 2 nasi dagang... house no 3 also nasi dagang... waaaa nasi dagang memang sedappp... tapi tak laratlah pulak kalau dari breakfast sampai dinner makan nasi dagang... hehehe.

Sorry lah bibik please cook something else for dinner... sup pun sedap... so bibik kira cuti separuh jelah ye.... sedapnya makan nasi putih, sup ayam dan ikan bawal goreng cicah kicap...

walaupun dah pulun makan kat 3 buah rumah... kami perasan masih lapar lagi... masih suruh bibik masak... tak reti-reti nak diet... sup bibik berbelen jadinya.

Hari senin cuti ganti hari Malaysia...plan nak dok rumah jer...sebab semalam seharian kesana-sini beraya ... sakan saya beraya .... sebab tu puasa 6 jadi 3 hari je... saya ingat kalau puasa 3 hari ... mana tahu kot dapat pahala macam puasa setengah tahun ke... berangan... puasa 3 hari dapat 3 hari je lah ... hehehe... tak pe, ade rezeki cuba lagi tahun depan... insyaAllah.

Belum setengah hari si Ayra mengadu boring.. boring... Haiya... dia tak tahu ke badan mak dia lenguh sana sini ... pijak lantai pun rasa macam pijak batu... pasal semalam beraya sakan... sambil layan superhero Aiz... rumah orang buat macam rumah sendiri...

Ayra dok ajak pergi belikan basikal... pasal sudah janji nak bagi.. hadiah dapat no 1 periksa kat sekolah KAFA. Saya pujuk sabarlah, kita pegi petang nanti lagi pun, nak belikan Kak Dhia kura-kura. Muka dia masam terkulat-kulat... boring tahap gaban lah tu.... saya ajak jom  buat nasi ayam dengan mama untuk lunch...ehhh rajin pulak saya.... muka Ayra terus ceria... nak tolong saya masak-masak.

ehhh apa nak susah... sup ayam kan dah ada, tinggal masak nasinya dan goreng ayam je... Ayra tolong saya kupas bawang dan tumbuk pakai lesung batu... suka dia dapat main lesung batu... saya pun suka... pasal ramai pembantu... boleh saya goyang kaki , menompang dagu... hehehe...

ade orang tu ingat bukan nasi ayam... tapi nasi arab... banyak dia makan... hahaha

Lepas beli basikal terus ke pet shop...nak beli kura-kura kecil... ini cubaan kali kedua nak beli kura-kura untuk Dhia...tapi tak tahulah kenape ye kat kedai yang ini pun dah habis stock juga... weiii laku kura-kura ye...

Akhirnya terlanjur ke pet shop,  saya belilah ni .... untuk letak dalm tangki Blunie yang dah kosong tu...

awat semua beratur kat atah tu... ? tak cukup oksigen ke?
Saya cakap kat Ayra... mama beli 6 ekor untuk ganti Blunie... Ayra jawab Blunie tak de ganti... huhuhu... penat saya pujuk ... tak nak juga jadi tuan ikan baru tu...saya tanya... habis tu sape nak jaga ikan-ikan ni?... boleh dia jawab... mama lah jaga... arakian terdengar dek ikan-ikan akan siapa tuan barunya... keesokkan harinya terus mati 3 ekorrr... kuang kuang kuang!..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...