Wednesday, 17 June 2015

Cekodok Ulam Raja...Selamat berpuasa...

Ada sesape pernah buat cekodok pakai ulam raja?

sedap tau... !
ini semua sebab budak-budak kelaparan...jadi buat jer lah cekodok ( kuih awesome yang senang dan sedap)...campak apa-apa jer yang ada kat dapur..

bahan-bahannya:-
beberapa tangkai ulam raja..ambil daun sahaja..
kubis...potong halus
bawang holand
tepung gandum
baking powder
secubit garam
sedikit udang kering
jejari ketam...mat saleh panggil crab stick...potong kecil
Air sejuk untuk bancuh.

Sukatan bahan agak-agaklah ye... dah bancuh ..apa lagi ..gorenglah.
cicah sos...makan panas-panas...Si Ayra pun tak tahu dia makan ulam sebenarnya...hehehe.

bolehlah buat starter buka puasa nanti...


Mesti semua dah tempah baju raya kan... fesyen apa yang top sekarang ya...dua tahun lepas...fesyen peplumlah yang top..Mr H cakap peplum tu "for plum"...mentang-mentanglah bini dia gebus... so sekarang tak mo dah peplum...


mari kita tukar...


Tadaaaa... cantik tak? ...kekehkeh
Daneen suka sangat nih... dia nak pakai buat jalan-jalan...
no no no... dahlah mama jahit pakai benang kuning... ketiak pun senget sebelah...Daneen pakai buat tidur jer lah ye...huhu
sekarang ni asal kering jer pakai baju ni... berbaloilah alter...hihihi

 

ini video Daneen mengacara rancangan masak-masak...bukan video ucapan selamat menyambut Ramadhan... saje letak sini ... just to show that Daneen now can talk..and read...

last but not least... Alhamdulillah Ramadhan is here... so selamat berpuasa dan beribadat ya kawan-kawan...semoga tahun ini bertambah berkat dan berkualiti puasa kita... sekiranya ada salah dan silap...mohon dimaafkan.



2 comments:

  1. wow kretifnye ila ni tak pernah terpikir nak masukkan ulam2 dalam cekodok...selamat berpuasa pada ila dan seluruh famili

    ReplyDelete
  2. Emak yang kreatif. Tak sabar nak tengok backyard garden

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...