Saturday, 29 March 2014

We also balik kampung ... and still praying for MH370


We were at kampung....
 when PM announced MH370 ended at Indian Ocean
 what a sad news... :-( 


The morning before the announcement
Ayra drew this on the sand at Tok Ki's house
Sungguh terharu bila MH370 is also a concern to kids like her


And Dhia wrote on her FB status;
"this month... is all about plane"
at her age... she read stories at internet and asked a lot of questions
of which we also don't have the answers

Saya sendiri tertanya-tanya
tentang kebenaran cerita
tapi kata orang tua
kalau tak tumbuh, tak melata
kalau tak sungguh orang tak kata

Betul atau tidak,
berniat baik atau buruk
Hanya Dia yang tahu... kita makhluk
yang serba lemah hanya boleh mengagak

Tapi ada sesuatu yang patut kita lakukan
disebalik cerita... ada amaran
kita tidak boleh terus leka... dan membiarkan pesanan
sekurang-kurangnya kita mula bedoa untuk negara dan keselamatan

Apa pun terus berdoa juga untuk MH370


Kali ini kami balik tru Gua Musang


Cuma bercuti 4 hari... jadi mengambil jalan dekat
walaupun berbukit-bukit
nak sampai cepat-cepat
tak sangka cuti sekolah seminggu pun kereta berderet-deret


Sempatlah sampai untuk brunch


Tengoklah Tok Ma dah alih meja makan ke tepi tingkap
Buzz lightyear Aiz dah ready for nasi berlauk.. sedap!
  

Aiz pulak tak heran nasi berlauk...
orang nak makan ..dia sibuk nak masak
  

hermmm inilah puncanya tak sabar-sabar nak balik kampung


Tok Ma pulak lepas satu-satu dia buat keluar...


Kakak yang besar-besar lain pulak minatnya


Terserlah si Ayra ni suka muzik... kami baru perasan lepas dia jadi wakil sekolah tiup recorder


Penat perjalanan ... tidur malam sangat lena,
hujan semalaman pun tidak sedar


Rumah tok ma tok ki memang banyak boleh explore


Ingatkan kalo banyak yang boleh explore, bolehlah mama papa tinggal sat nak pegi town.


Duit yang ada...
hajat nak beli handbag berjenama
tapi rasanya lebih bermakna
kalau dapat lihat senyuman di wajah mereka

inilah yang mama beli di town tadi
satu untuk mek, satu untuk tok ma tok ki


Ramai yang balik kat rumah mek
kalau ramai-ramai, buat apa pun seronok


Walau sekadar membuat lompatan...


berselfie besama cousin...


Atau mengambil gambar bayang-bayang...

2 comments:

  1. Suka tengok gambar meja makan tu :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Eynda...Tok ma dpt good price for it..:-)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...