Labels

Monday 1 October 2012

Domatadi....

Ape ke nama tajuk entry tu... haaa ... kalau you all nak tahu... itu nama kuih baru tau ....

Storynya macam ni....

Al kisah Rizq ajak kawan-kawan main chess kat rumah...dia tengah gila main chess lah pulak sekarang... tak tau kenapa bila dekat-dekat nak exam macam ni dia develop new hobby lah pulak... nak marah pun orang cakap chess boleh develop brain ... orang pandai main chess biasanya terrer math... ye ke?... meh kita tengok math dia boleh score tak nanti...

Lama kawan-kawan dia tak datang rumah... sebab Rizq banyak spend masa terperuk dengan laptopnya... sekali sekala duduk kat laman ambil udara segar... bagus juga dari duduk je dalam bilik... bila kawan-kawan Rizq datang saya pun teruja... mestilah nak jamu makan...



Masa dia cakap kawan-kawan dia nak datang lebih kurang 3 hari sebelum hari kejadian... saya pun berangan nak masak... ermmm nak buat steamboat tomyamlah...hemm besar cita-cita... lepas tu betukar jadi mihun goreng lak... lepas tu bertukar  jadi speggeti lak ..tapi tak challenging lah pulak hihihi... lepas tu konon nak buat cup cakelah...so di hari kejadian saya decide nak buat kuih tuppp...tak pernah buat ni... berani saya...

So setelah ambil recepi kat ternet.. saya pun startlah uli... bahan semestinya tak ikut sukatan... main ikut rasa je...rasa-rasa banyak ni... rasa- rasa ok dah ni... macam tulah saya... tak reti-reti nak beli penimbang... padahal bukan mahal mana pun ... tak sampai 20 hinggit pun ( yg murah tu...yang mahal pun ade). So petang tu hujan gerimis lah pulak..mestilah rasa lapar... saya intai adunan saya .. tak naik pun sekali ganda macam dalam recepi... ni confirmlah salah sukatan ke ape.... saya dah tak boleh tunggu... nanti balik pulak kawan-kawan Rizq...

Ape lagi ... saya pun start goreng... tepung melekat-lekat... saya tarik panjang ... janji ade benda nak makan.... anak dara yang tercium bau... datang meluru ke dapur... sorilah nak ... kuih tuppp... tak menjadi... Dhia ambil seketul dan makan terus puji kata sedap... biar benar budak ni....

Kalau sedap ... kita bagi nama lain lah.... macam-macam nama keluar... akhirnya nama yang Ayra bagi di ambil...

Nama asal : Donut
Nama baru : Domatadi yang bermaksud donut mama tak jadi... hehe



Saya suruh Rizq hidang , belum sekejap dah datang balik untuk siaran ulangan... Rizq yang sweet talker tu cakap sedap... tapi dia sweet talker... tak leh pakai sangat ayat dia tu... tapi bila Dhia yang lurus bendul, mulut tak de insurance tengah congak-congak nak jual kat sekolah 30 sen satu... haaa confirmlah sedap tu...

Walaupun sedap ... sekali tu jelah saya buat... kenapa tak nak buat?.... bukan malas tau.... cummma saya tak tau sukatannyalahhh.....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...