Labels

Wednesday 11 September 2013

Lawatan Sekolah...

Ayra pernah tanya saya... mama kenapa kalau lawatan sekolah asyik budak darjah 4,5 dan 6 jer yang dapat pegi? Jawab saya sebab budak darjah 1,2 dan 3 kecik lagi.... terus dia counter... tapi mama, kenapa masa tadika ada lawatan... budak tadika lagi kecik mama... hok aloh terus makcik diam tak reti nak jawab... hehehe

Tak tahulah dia pegi tanya cikgu ke apa... pasal tetiba jer, cikgu sekolah buat lawatan dan darjah 2 pun boleh join juga.

So last Saturday, Ayra pegi excursion ke Akuaria dan Tugu Negara... excited sungguh dia , pukul 4.30 pagi dah bangun tidur... saya suruh dia tidur balik... tapi saya tak rasa dia boleh tidur pasal pukul 6 dia dah siap... jenuhlah dia menunggu coz pukul 9 baru berkumpul kat sekolah untuk naik bas... hihi 



Bila ambil dia petang tu... of course mak budak tanya soalan standard...best ker lawatan?... macam tak berapa best jawab beliau... kenapa tanya saya lagi.... Akuaria tu macam dah lainlah mama.. eh Ayra terre... boleh ingat ye... last Ayra pegi kan masa tu... Ayra dok dalam pram tau... kata saya... hehe... confuse kejap mak budak... 

(Pratice :Fikir dulu sebelum jawab...samalah mak budak pun kena practice juga... hehe)

Dia diam dan fikir... lepas tu dia jawab... mungkin sebab banyak sekolah lain pun buat lawatan, jadi tempat tu crowded ... itulah sebabnya tak berapa best...haaaa logik sikit kannn

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...