Labels

Friday 28 December 2012

Brunch @ our house..




Kekawan Mr H... kekawan saya lah juga kann... dok usha-usha Mr H buat gathering makan-makan...
So terjadilah peristiwa ini...
Meh layan gambar- gambar yang sempat diambil.... menggunakan hp canggihku...
Main dish adalah nasi arab kabsa... tapi tak ambillah pulak gambar nasi arab tu...
Nasi arab ini adalah permintaan kawan-kawan ... angkara Mr H upload gambar kat fb masa raya haji hari tu...
Jadi saya masak nasi ayam kabsa.... kenapa tidak nasi kambing kabsa?.... agak-agak... raya hari tu, sape punya lagi menjadik? ...Haa!...sebab tu lah .... hehehe.
Tapi saya masak juga lamb curry bagi hilang kempunan sesapa nak makan kambing tu... boleh gak cicah dengan chapati dari Mat chapati yang gebu tu... errr bukan Mat yang gebu... tapi chapati dia memang tergebu... hihihi
Tapi satu yang saya discover.... susah nak masak banyak kalau periuknya kecik.... now I understand why mama selalu bising kalau datang KL...
Saya perasan periuk saya dah cukup besar... rupanya kocikk aje... kaedahnya  nasi arab tu saya masak pakai 3 periuk... huhuhu... bab yang itu paling mencabar hari tu...
Majlis bermula pukul 10am ... ngam-ngam pukul 10 siap semuanya ... tinggal nak tunggu tamu ....
Errr.... salah eja lah pulok... hehehe
Last time... masa raya haji tu juga... saya first time buat chocolate cheese brownies... lepas dah siap masak... rasa pelik je... lorrr saya lorek corak atas cheese tu satu hala je... beropol macam langsir jadiknya.. haa inilah baru betul lorek macam orang lain buat... hahaha.
Cabaran kedua adalah ... nak control superhero ni....hihi 

.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...