Labels

Monday 25 February 2013

Cucu bertamu...

Ya betul ... cucu saya nak datang...( cakap kat diri sendiri... betul ke saya dah ada cucu? jawab kat diri tu balik...ya betul dah bercucu... so sedar diri ler sikit... hihi)

Ya cucu saya yang comel tapi serius tu nak datang rumah untuk lunch...

Jadi saya bersemangatlah nak memasak... ada hati nak cuba resepi baru... ermm chicken lemon ...


mudah jer nak buat rupanya...
Saya ambil resepi dari sini http://blogchef.net/chinese-lemon-chicken-recipe/ . Tapi masa pergi kedai beli barang... saya confident ada tepung jagung kat rumah... rupanya saya tertukar dengan tepung kastard... haiyooo.. camne ni? padam semangat memasak separuh... hehe. Nasib baik selongkar... punya selongkar terjumpa tempung tempura NONA, jadi saya gantikan tepung jagung dengan tepung tempura dan kiub ayam ganti chicken broth tu.

Sesape yang tak gemar part dada ayam macam seisi rumah saya.. bolehlah cuba hasiskan stok dada ayam dengan resepi ni... in sya Allah ... mereka-mereka dan mereka yang berebut drumstick tu akan makan dan memuji-muji... eh eh sedapnya... hehe

Selain dari tu saya juga masak sayur campur, ikan bawal emas goreng dan sup ekor..


sayur campur...

kalau takde gambar tu... maknanya tukang ngambil gambar tengah sibuk ngap... jadi itu je lah gambarnya yang ada...beuntunglah kau sayur campur... kata sup ekor...hihi 

Untuk dessertnya... saya buat ni...


tiramisu without the caffein...and with additional serbuk biskut marie... hemtam ajelah

Nak tengok gambar cucu saya yang comel tu? kenapa ?... tak percaya dia comel?


Mama and Fatma and baby... layan mandi small pool..janji enjoy ye dak?

Agak-agak lah uols... kalau neneknya a.k.a Tok Langnya pun comel... dah tentu-tentu cucunya pun comel ( kalau mama dia baca ni ... harus pengsan bangun balik pengsan 7 kali... hehehe)

Fatma darling... janganlah siyess sgt...takut tok lang nengok...

Dan part yang paling best... saya dapat project baru... nak buat candy buffet utk birthday Fatma... baru lepas dapat order sticker hello kitty... macam comel jer hello kitty tu ... sesuai dengan Fatma... so rasanya saya nak buat tema hello kitty... boleh ye Sofea... auntie ambil tema Sofea nih... sure okay kan ... gimme 5! 
 
Tatkala saya menulis ni... Fatma with Mummy and Daddy tengah buat umrah... harap kalian dapat umrah yang mabror dan sihat walaufiat semuanya... penting tu untuk sihat especially baby Fatma... nanti baru best nak celebrate birthday... sihatlah semuanya termasuk orang yang menulis ni.. aminnn..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...