Labels

Tuesday 19 February 2013

Esok...

Pernah tak uolls dengar jokes pasal esok?

Esok is a kind of trick...

So kalau dalam business, nak bagi diskaun... tapi tak ikhlas... tambah je perkataan esok kat label big sale tu... jadi cam ni " Big Sale for tommorrow 50% discount "

lepas tu bila customer claim the discount... cakaplah... " Encik, discount ni untuk besok... encik datang besok ye" ... and then bila dia datang besok... cakap lagi cam tu... so tak yah bagi discount terus... haa clever tak businessman tu...

Tapi jokes tu benar-benar telah berlaku..... menyebabkan seorang ibu kebuntuan...

Jumaat lepas Daneen bagitahu saya cam ni " Mama... cikgu cakap esok cuti "...

Sabtu lepas dia cakap lagi cam tu... okaylah kan... hari ahad memanglah cuti...

Tapi  bila hari ahad dia cakap lagi macam tu... macam mana saya nak jawap... kalau kata ya ... nanti hari Isnin tak pergi sekolah pulak budak ni.... heeeelp..

Cikgu oh cikgu... mesti cikgu tak pernah dengar jokes discount tu kann ... bahayalah cikgu... cikgu mesti berhati-hati kalau cerita kat budak tadika yang lurus macam Daneen... waaaawaaa... cam ne nak handle niii...

Parents : Parents must be smarter than the kids... hehe

Apa saya jawab...?

Uols tahulah kan budak-budak memang 110% percaya apa yang cikgu cakap... berani nak kata TAK! and Daneen kalau dia tak setuju... mengamuk... tak sanggup nak layan.

Masa hari Ahad tu saya jawab macam ni... " Ye Daneen esok cuti... tapi hari Isnin sekolah tau..."

Masa hari Isnin pula saya cakap ... " Ye Daneen , esok cuti tapi hari ni sekolah ..."

Fuhhh nasib baik... dia agree to that...

Believe me setiap hari dia cakap kat saya... esok tak sekolah... hemmm nasib baik saya clever.. kann kann...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...