Thursday, 7 February 2013

@ My Place...

Kalau kat rumah saya....


Nasi berlauk Kak Wok...

 
Tepung bukuh...a.k.a Puteri Dua Sebilik...
Breakfast heavy duty jugak... lepas makan nasi... makan kuih lagi... burghh! Alhamdulillah...

Banyak cabaran kalau datang sini...


Dalam lemari ade pinggan mangkuk....

Atas meja memanglah ade pinggan mangkuk...

bawah kerusi pun ade pinggan mangkuk jugak... haiyooo!!!

Rasa- rasa ade Aiz nak tengok je semua tu?...

Tapi heran .... memang dia tak sentuh pun... ini sudah magik... tahu kenapa...?

Pasal lagi seronok duk luar rumah....

kejar ayam api Tok Ma terlepas....


Atau tengok burung merak Tok Ki yang menunjuk-nunjuk...

Atau main masak-masak dengan kakak-kakak...


Penuh menan kat rumah Tok Ma...

Aiz usaha senyap-senyap punggah menan masuk dalm beg dia... hehe

Jadi apa salahnya kalau Aiz bawa balik separuh kat KL....kann Tok Ma?


merenung nasib ...hihi

Tapi apakan daya, Tok Ma tak kasi... sob sob...

Mr H kalau kat rumah saya sibuk jugak... Tok Ki suruh dia baiki pintu reban ayam...

Pas tu ... Tok Ma suruh pegi pasar beli ulam...


Saya pun sibuk...

Sibuk shopping tudung kat sini...



Sorry office mates... lepas ni seminggu I pakai tudung baru... walau tak berapa matching dengan baju lama... hehehe asal dapat pakai... bagi uolls semua jeles... pasal I beli murah-murah...hihihi..

Sibuk makan... pasal Tok Ma masak macam-macam... mesti penat...



Jadi kami belanja makan maggi ketam kat sini...supaya Tok Ma tak payah masak lagi..

Tersohor maggi ketam ni... berlambak orang post dalam belog... tapi saya perasan angkat bakul sendiri... buat announcement, ibu-ibu, bapak-bapak... maggi ketam saya masak lagi sedap... ulalala...

Berakhirlah percutian kami balik kampung... penuh dengan acara makan-makan... santai-santai... nasib baik Air Asia  timbang berat beg aje, kalau dia timbang berat badan... confirm kena tambah bayar ... hehehe



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...