Thursday, 11 April 2013

Daun laksmana .. Ubat demam campak

Haa inilah daun laksmana .. My MIL pesan kat my sis in law suruh hantar kat rumah semalam. Bila bagitau kat dia Ayra kena demam campak , terus dia suruh letak daun laksmana campur beras dan sedikit kunyit ... Mr H pun tak kenal daun laksmana tu , apa lagi saya .. Hehehe . Ingat MIL dah give up ... rupanya dia suh SIL carik dan bagi kat kami . Agak-agak kalo dah sebegitu usahanya.. berani saya nak malas- malas blend ramuan tu .. nanti kena audit dgn MIL kang .. naiyaa... hahaha.

So semalam .. Sebelum tidur saya sapu ubat daun laksmana tu .. Saya pujuk dia jom main spa. Ayra yang tak mkn buah dan sayur memang tak tahan bau dedaaun... Pagi tadi saya tengok campak tu macam dah mengering .. Positive sign .. Alhamdulillah.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...