Wednesday, 10 April 2013

Demam campak ..

Kesian Ayra demam dari last week on and off , and last night spotted this..

Kalau demam campak bibik tak bagi mandi .. Tapi tadi dr cakap ok je mandi .. Ermm saya suruh Ayra mandi tapi tak pakai sabun .. Logiknya takut pedih kalau kena sabun.

Dr bagi ubat anti viral, paracetamol, ubat gatal dan ubat sapu ... Bibik suruh letak asam jawa campur kunyit campur gula merah .. Ermm tak kuasa pulak nak buat ramuan bibik .. Hehe.. Lepas sapu semua nak digoreng ke Ayra ni? Bibik pun senyum senyum .. Sajer melawak hilangkan stress... Nasib baik bibik tak merajuk .. ade juga petua bibik yang kami pakai .. Kalau cirit , buat teh pekat campur gula merah dan garam sikit .. sedap juga.

Nanti nak cari air kelapa .. bagi cepat campak keluar semua .. Jadi boleh cepat baik .. Ini petua org tua-tua ( saya belum tua lagi tau .. Ehem).

Dr cakap virus campak mengeram 14 hari dalam badan .. Mungkin yang lain dah dpt virus tapi tak keluar lagi .. harap-harap tidaklah ..minta jauh.

Pesan kat Ayra, jangan garu .. Nanti berparut ...habis tak comel dah nanti .. takut juga dia .. kejap2 nampak dia pukul pipi sendiri .. tak tahan gatal lateew . Ade petua apa ye nak hilang parut ?.. Nanti nak tanya bibiklah .. sure interesting ..

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...