Labels

Wednesday 23 January 2013

Casavilla Traveller Lodge @Taiping

Eh eh dia sambung balik cerita Taiping.... hehehe... pengetahuan nih... so tak pe lah kalo citer basi pun ... betul tak?

Okay since we did not plan this visit... jadi amat susah nak cari hotel yang provide family room... eerr...with budget price...

Tetapi biasanya kalo budget hotel, banyak yang provide family room ... cuma tak leh lah nak harap facilities macam 5 star hotel siap dengan swimming pool bagai. Pada saya kalau untuk " on the go" trip... okay je nak dok budget hotel... lagi pun nak tidur malam je kan... bukan nak pergi santai-santai kat hotel jer.

Since kami sampai agak lewat petang kat taiping dan plan pulak nak pegi Night Safari kat  Zoo Taiping ... this hotel is considered good enough... we booked a room with a double king size beds.


The room was big and clean...
including the bathroom...


and the price was only RM170 per night... but the room has no windows .... you know why?
because the view.... is perkuburan .... heee seram...

Saya tak tahu pun... so tak de lah kena usik... kalau tahu... tak tahulah... hehehe

Anak saya pun kecik2 lagi... kat rumah pun malam2 tidur berempat satu katil... saya , Aiz, Daneen dan of course lah Mr H... jadi 2 king size beds cukuplah untuk kami bertujuh... tidaklah kami tahu my beloved MIL nak ikut serta...jadi bila berlapan....

Tak pe.. tak pe... bisa di atur sihh!

Nak tukar bilik lain dah penuhlah pula... so have to make do dengan ape yang ada...

MIL bagitau dia nak tidur dengan anak... saya ingat anak saya... rupanya anak dia... hehe bengap betul le menantu dia nih ... hehehe

Jadi saya tidur dengan Ayra, Dhia, Daneen dan Aiz ( lima orang satu katil!)... Mr H tidur dengan mak dia dan Rizq... okay je pun... saya bukan besar mana pun ( ehemmm !).

Tapi masa tidur tu saya rasa tak selesa.... bukan sebab ramai... tapi spring katil tu... terasa pula kat badan... err sejak bila saya jadi princess and the pea nih?? ... hehehe... jadi kalo sape nak tidur hotel bertilam empuk... this is not the place.

Lepas tu si Aiz tidur punyalah lasak... jadi saya beralih tidur kat kaki budak-budak... budak-budak kan pendek( errr termasukla mak budak)... ala lagi pun dah nak subuh daaa... boleh bantai sambung tidur jap... hehehe

Lepas tu MIL bangun tengok menantu tidur kat kaki katil... dia pun cakap... alahai kesian kat menantu dia nih... hehehe macamlah i tidur semalaman cam tu... tapi I sengih je lah kan.... mengiakan yang I ni menantu mithali .... hehehe.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...