Labels

Tuesday 1 January 2013

How we spent our new year - Part 1

 Ade part-part pulak entry kali ni.... banyak benar benda yang kami buat dalam sehari sampai nak kena pecah-pecah pulak entry ni....

Apa pun saya ucapkan selamat tahun baru untuk semua yang sudi jenguk saya disini... hidup saya tambah meriah dengan kehadiran anda semua... tq. Semuga impian dan azam tahun ini mejadi kenyataan buat semua...aminnn.

Azam saya?... ermmm besar perkataan "azam" tu... takut saya nak pakai...hehehe

Saya berharap saya dapat menjadi hamba Allah yang lebih baik tahun ini... dengan itu sndirinya saya akan menjadi isteri... ibu...anak... kawan ... kakak...adik...pekerja... yang lebih baik... ermmm tak leh lah harap je ye ... kena usaha juga...semuga Allah mempermudahkan.

Kejap tadi Rizq dah ke sekolah... dia jalan kaki hari ni , tak nak naik bas... nak saing dengan kawan lah tu... Tahun ni dia form 3... PMR... saya yang seram...

Dhia pula darjah 5... anak dara mama tu... dah semakin matang sekarang... dah boleh diharap... Ayra pulak naik darjah 2... hemm tak sabar-sabar nak ke sekolah... minggu yang terakhir cuti ... asyik membilang hari je bila sekolah nak mula. Saya tak hantar mereka ke sekolah ... sebab bukan first year... tapi kejap lagi saya nak kena hantar Daneen yang baru ke kindy.... nasib baik kelas pukul 12.30 tengahari... tak bangun lagi makcik tu... hihihi

Tinggallah Aiz dengan Bibik...aman sikit Bik ye? hehehe...

Okay membebel pulak saya... dah lari topik ni...

On the 1.1.2013... kami ke rumah sewa... pasal on the last day of 2012... mereka telah keluar setelah diberi kata dua... nak bayar sewa atau nak keluar... dah la bagi sewa under market value... tak bayar pula... jadi setelah bersabar beberapa bulan... akhirnya kami sudah hilang sabar...

Jadi kami kena pergi bersihkan rumah ... sebab tenant baru nak masuk dalam minggu ni....

Mr H nak panggil cleaner untuk bersihkan rumah ... tapi last minutes... cuti pulak tu... tak de orang nak buat... Nasib baik tercetus idea nak bagi duit poket kat kawan-kawan Rizq tolong kami...ingatkan kerja tak lah berat mana... takat nak mop lantai...

Tetapi... uhh sakit jiwa betul bila tengok rumah hampir hancur.... ini rumah pertama kami.. banyak kenangan kat sini...


Ini bilik Rizq... Mr H and I lukis ni kat dinding... heheh kelakar... kononnya nak buat mural... tapi tak mampu nak upah ... jadi guna bakat terbenam masing-masing...

So bila rumah jadi macam ni...




Eewww ini rumah ke tong sampah?... gambar toilet lagi tak sanggup nak letak... worst than the worst of public toilet... you all imaginelah sendiri... Saya rasa selama 2 tahun mereka menyewa.. mereka tak pernah bersih rumah ni... berdaki dan berkulat berinci-inci... saya tak boleh bayangkan ade manusia yang boleh hidup dalam keadaan begitu...  Allah amat mencintai kebersihan... jadi sebagai orang islam... saya rasa sangat malu...sebab saya bagi sewa dekat orang islam...

Separuh hari kami bertungkus lumus membersihkan rumah... baiki mana yang perlu... kunci semua hilang ... kena ganti baru... pintu rosak... paip rosak... sink runtuh... bil tak bayar...OMG!

Memang tak best cerita tahun baru ni... maaflah ye...

Dah bayar upah budak2 bawa dia orang pergi lunch.... semua penat dan lapar sangat-sangat...


licin semua makan... asam pedas ikan sedap kat sini rupanya... Selera Utara Pandan Indah...

malam ni kita bbq ye... itu kita cerita kat part 2... tak sanggup nak combine cerita best dengan tak best...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...