Labels

Sunday 23 June 2013

Mama Caring ehh Mama Carey : Kisah budak lima tahun dan lima tahun setengah.

Saya teringin nak buat sugar cookies... comel dan colourful...

So saya pergi bakery nak beli tepung meringue....

berbelit lidah nak sebut tepung ni... tapi malangnya tak de... saya terfikir kot-kot saya salah sebut... kerr saya minta tepung mereng..hehehe

Jadi terbantutlah sudah... sampailah Dhia ajak buat cookies di suatu hari

Since saya pun tak de nak buat apa-apa... saya pun setuju... walaupun dalam hati ragu itu ada... setuju bermakna kena bersedia untuk hari yang kecoh...

Saya nak bereksperimen dengan membuat mama carey secomel sugar cookies...biarpun mama carey version original pun tak pernah saya buat!

Okay proses pun bemula dengan menyukat setiap bahan... bila dah masak...cookies sedap dan rangup... agak rapuh... tapi tang icing atas saya tersilap buat... saya putar tak cukup kembang... maklum nak cepat... cair dan meleleh... arrrggg!

Dhia dan Ayra tolong tekap .... okay sangat.... tapi bila Daneen dan Aiz pun nak bantu...ahhh ... perang kecil berebut doh pun bermula...

Aduhh saya dah la tension meringue tak jadi....

Saya membebel-bebel tak benarkan Daneen tolong....."Daneen..tolonglah... janganlah tolong".

Bila dah siap first batch... saya tak sabar nak ambil gambar ... biarpun cookies tak menjadi...

Konon nak bagi cantik gambar, saya pegi luar rumah nak dapat cahaya yang cukup.



Masa tu saya masih lagi bergaduh mulut dengan Daneen...

Dari luar terdengar dia cakap ...

"Tak nak kawan mama... mama dok luar!".. ugut budak lima tahun ( macam pernah ku dengar ayat tu... hihi)

"Alah mama tak takut.".. balas budak lima tahun sentengah

Bila saya nak masuk memang betul dia dah kunci pintu...saya pun lepak kat luar kejap... tunjukkan kepala saya lagi keras dari dia...

Tiba-tiba teringat ada satu batch  cookies kat dalam oven... halamakk... hanguslah cam ni.!!

Saya keriau suruh Dhia buka pintu...

Dhia keluar dari pintu belakang... bagitau saya, dia tak leh bukak pintu pasal Daneen tengah guard depan pintu depan..

Saya marah Dhia... apalah dengan budak kecik pun nak takut... tempis jelah budak lima tahun tu... cepat bukak pintu...ceppaaat.... nanti hangus cookies... jerit saya.

Dhia pun terkocoh-kocoh masuk balik... akhirnya pintu pun di buka..

Lepas dah buat kuar cookies dari oven ... mujurlah dapat diselamatkan... hasil jeritan budak lima tahun setengah kepada budak sebelas tahun ...

Hemm bila fikir balik... napelah saya nak riuh suruh bukak pintu depan... kenapalah saya tak ikut jer Dhia masuk ikut pintu belakang.... Oooo ye tak ye... saya kan baru umur lima tahun setengah... mana boleh fikir semua tu... huhuhu ( Uols nak gelak silakanlah.... saya tak marah pun)





Daneen ni kannn..
Daneen ni tak baik tau...

Okaylah okaylah...Daneen menang....hermmm.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...