Labels

Thursday 27 June 2013

Restoran Nasi Ulam Kampung Kraftangan @ Kota Bharu

Ni nak citer... saya dan Mr.H jarang sangat nak kemana-mana berdua-duaan... contoh macam cuti ke ... berdua aje.. ala-ala honeymoon...candlelight dinner pun hardly.

Selalunya mesti bawa bebudak sekali...camne nak romantik-romantik...?

Pasal tak sanggup nanti kena audit " mama papa pegi mana?'' ... "kenapa tak bawak kitarang?" ... "tak aci...".Soalan dan statement yang membuatkan kami rasa bersalah...

Sebenarnya bagus kalau sekali sekala dapat spend time together... memnyemarakkan rasa... jiwang aduhhss

Kalau kami berdua kemana pun, selalunya sebab pegi buat groceries atau ade some errands...itu pun mereka ingat saya pegi minum-minum dulu baru pegi settle errands

Teruk kan depa ni... sekali sakala bagilah can, ye tak?

Baru-baru ni kami berdua... opps berempat... but technically berdualah coz yang lagi dua orang tu were my parents not the kids, who joint us to return to Kelantan.

Itu pun balik sebab ada hal nak buat treatment slip disc Mr H yang insyaAllah saya cerita di lain N3.

Kami naik AirAsialah pasal murah sikit... but u get what u pay for... mestilah kurang selesa kalau banding dengan MAS... kena menapak jauh lalu berpeluh-peluh...  ketiak  berbau masam membuat resah... silalah ye take extra care... kesian bakal jiran yang dok sebelah. Mr H ni pun satu... bila jiran dok sebelah masam ... minta tukar seat dengan saya... hello bang, saya pun ada hidung!... abang tak kesian kat hidung saya ker?... Mr H tergelak bila saya cakap cam tu... dia tak perasan dia dera saya... baik berterus terang ajer... serupa juga kalo dia termakan makanan yang dah masam...mesti dia suruh saya rasa gak... kalo dah basi tu, basilah... nak juga dera tekak saya rasa sekali...ye lah dia kata nak confirm basi ke idak... hello bang, where is your self confidence... ehs ehs ehss.

Atas flight ... belek belek magazine ... nampak gambar ni..



Perasan lak sama cam Aiz... tang rambutlah kot... ermmm sebenarnya sape yang tak tahan berjauhan ni???

Bila dah nak sampai ... Mr H dera lak saya ambil gambar... buat malu jer lah... macam jakun bebenor... tapi  cantik gak muka bumi Red Warriors nih...



My father's friends fetched us at the airport... terus dari situ bawa mereka makan kat restoran nasi ulam ni yang juga dikenali sebagai restoran cikgu...



Kat sini femes tang...


 ikan kelinye...


 Ulam ulamnya

Budunya...

Jadi sesape yang geli dan tak lalu nak makan style cam gini... saya cadangkan carilah kedai lain... tapi orang kelantan tak de masalah rasanya...
Opposite restoran ni terletaknya bazar jual macam-macam...


 sempat juga saya menyinggah

Beli seluar pelikat ni untuk Aiz... cute kan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...